DEVAM: 85. (Cinsi)
Temastan Sonra Tekrar Temasta Bulunmak İsteyenin Abdest Alması
حَدَّثَنَا
عَمْرُو بْنُ
عَوْنٍ
حَدَّثَنَا
حَفْصُ بْنُ
غِيَاثٍ عَنْ
عَاصِمٍ
الْأَحْوَلِ
عَنْ أَبِي
الْمُتَوَكِّلِ
عَنْ أَبِي
سَعِيدٍ
الْخُدْرِيِّ
عَنْ النَّبِيِّ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
قَالَ إِذَا
أَتَى
أَحَدُكُمْ
أَهْلَهُ ثُمَّ
بَدَا لَهُ
أَنْ
يُعَاوِدَ
فَلْيَتَوَضَّأْ
بَيْنَهُمَا
وُضُوءًا
Ebu Sa'id el-Hudri
(r.a.) Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in şöyle buyurduğunu
nakletmiştir; "Sizden biri hanımına yaklaştığında, tekrar etmeyi isterse
ikisi arasında (sadece) abdest alsın."
Diğer tahric: Müslim,
hayz; Tirmizî, tahare; İbn Mace, tahare
AÇIKLAMA: Evvelki hadiste de ifade edildiği gibi Zahirilerle,
Malikilerden İbn Habib, arada abdest almanın vücubuna kail olmuşlardır.Buna da
delil olarak hadisdeki "İki cima arasında abdest alsın" emrini
göstermektedirler.
İçinde
Hanefilerin de bulunduğu Cumhur ise, abdestin müstehap olduğu"
görüşündedirler. Ancak, Ebu Yusuf abdest'in, vacip veya müstehap olmayıp mubah
olduğunu söylemiştir.
Ulema'dan
bazıları buradaki "Vudu" kelimesini sözlük manasına alarak, maksadın
tenasül uzvunun yıkanması olduğunu; abdestin, şehveti tatmin için değil, ibadet
için meşru olduğunu söylerler. Zira, diğer bir rivayette "abdest
alsın" yerine "fercini yıkasın" denmektedir. Buna göre yalnız
avret mahallinin yıkanmasıyla da yetinilebilir.